tirsdag den 26. februar 2013

Tips - Fedtet hår.

VI UNGES TIPS TIL FEDTET HÅR.

"Hvis du har problemer med fedtet hår, betyder det ofte, at du har en fedtet hovedbund. Hvis du har glat hår, glider fedtet hurtigere ud i selve håret, og derfor har folk med krøller ikke samme problem med fedtet hår. 

Når du vasker dit hår med shampoo, skal du massere hovedbunden meget grundigt. Brug en shampoo der er specifikt beregnet til fedtet hår. Lad være med at bruge for meget balsam – den gør nemlig ofte håret mere fedtet. 

Hvis du føler, at dit hår bliver fedtet i løbet af dagen, kan du vende hovedet nedad og bruge lidt hårspray ved hårrødderne – hårspray absorberer nemlig noget af fedtet og giver dit hår mere volumen. 

Tip! Fedtet hår har meget at gøre med hormoner – så når du har menstruation eller er meget stresset, kan håret ofte virke mere fedtet end normalt. 

Tip! Pas på ikke at vaske dit hår for ofte. Når du vasker dit hår, producerer din hovedbund nemlig mere fedt, fordi den forsøger at bevare fugtigheden."





MIN HOLDNING OG RÅD.

- Det er da udmærket. Jeg har selv læst en del om dette, eftersom jeg har haft en del fedtet hår. Det eneste råd jeg følger her er at jeg masserer min hovedbund. Derefter har jeg læst, at koldt vand faktisk holder håret fra fedtet hår i længere tid, så altid inden jeg smutter ud af badet, giver jeg håret en hurtig og kold skylning og det fedeste er, at det faktisk har hjulpet. Derudover bruger jeg faktisk ikke ligeså meget balsam som jeg gjorde engang, mest af alt fordi jeg synes, mit hår ikke har brug for det. Jeg har også hørt fra frisøre, at hårprodukter faktisk kan beskytte håret, hvilket jeg er lidt imod, da det i længden kun ødelægger det. Og så er der et lille trick, at man ikke må sætte håret op sammen med håndklædet eller gå ud med vådt hår, da det knækker og ødelægger håret. Det er bedre at forsigtigt børste det, samt man føntørrer det. Dette råd lytter jeg ikke til, da jeg i det hele taget ikke bekymrer mig om mit hår, dog hader jeg at det er fedtet, så det gør jeg noget ved. Disse små råd, koldt vand og massering har virkelig hjulpet på mit fedtet hår. Forresten er det også meget skidt at konstant vaske sit hår. Jeg går selv i bad hver anden dag og er meget grundig omkring mit hår, men hver dag kan skade og fedte håret utrolig meget.




3 kommentarer:

  1. Surt at have glat hår.. Jeg plejer at bruge en tørshampoo, som virker lige som almindelig shampoo, men som man bare lige kan spraye i. Det er super smart! :D

    http://fashionfactory.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har meget puffet og tykt hår, hvilket er virkelig irriterende, hvis jeg vil have langt hår - men nu holder jeg mig også til kort, haha. Jeg har hørt om sådan noget før. Det gør vidst håret mere fedtet.

      Slet
  2. Ej hvor dejlig med nogle tips om fedtet hår! Jeg synes nemlig også selv at mit hår bliver let fedtet. :)

    SvarSlet