onsdag den 27. februar 2013

Tips - mod forkølelse.


16 Gode råd mod forkølelse.


  • Vask hænder ofte (det bedste råd mod forkølelse)
  • Undgå at røre ved dit ansigt, øjne og mund
  • Ryg ikke (det irriterer slimhinderne i åndedrætsorganet)
  • Brug engangsservice, hvis familiemedlemmer er forkølede (f.eks. plastikglas, plastikbestik osv.)
  • Brug papirservietter eller køkkenrulle fremfor håndklæder til at tørre hænderne efter håndvask
  • Smid alle lommetørklæder og papirservietter ud efter brug (f.eks. efter at have pudset næse)
  • Husk at rengøre legetøj, hvis dit barn er forkølet
  • Luft ud i hjemmet (herved fjernes virus og bakterier fra hjemmet og risikoen for forkølelse mindskes betydeligt)
  • Oprethold en sund livsstil (spis sundt og dyrk motion)
  • Drik masser af rent vand (uden brus)
  • Sørg for at få rigeligt med god søvn (hvile er et godt middel mod forkølelse)
  • Tag vitamintilskud (især C vitamin er godt mod forkølelse)
  • Brug næsespray. 
  • Hold dig varm og tør – frys ikke
  • Mindsk eller kontrollér mængden af stress – se evt. artiklen håndtering af stress herom
  • Hold hjemmet rent – rengør især kontaktflader såsom:
    • Dørhåndtag
    • Skuffehåndtag
    • Tastaturer og mus
    • Skriveborde
    • Hånd- og køkkenvaske
    • Telefoner
    • Hankene på krus og kopper
(Kopiret direkte - sundhedslex)

Min holdning og råd.
Synes det er meget fedt med alle de råd. Jeg overholder selv en del af dem i den normale hverdag, absolut fordi jeg er en freak. I må med glæde skrive, hvis der er nogle I også overholder i jeres hverdag, så jeg ikke føler mig så skør.

Ting jeg gør i min hverdag.

- Spiser sundt.
- Drikker vand.
- Vasker hænder.
- Rengøre ting, samt værelse.
- Lufter ud.

Jeg fik lyst til at poste dette indlæg, fordi jeg lige for tiden går rundt med ondt i halsen, dog er det vidst en bivirkning fra nogle piller og ikke en sygdom, men jeg fik lyst til det, da jeg ved at faktisk rigtig mange også render og mangler disse råd.

Når jeg endelig har forkølelse, plejer jeg at følge disse råd, som også er mine egne.

- Holder sig varm og sveder bakterierne ud.
- Går i bad så mange gange på dagen som muligt.
- Drikker vand og massere af det.
- Drikker kamillete med honning.
- Vasker ofte hænder (men dette gør jeg normalt alt for meget i min hverdag)

Jeg bliver altid hurtigere rask end min søster, som bare sidder ved computeren hele dagen, med åbent vindue, når hun er syg. Forstår ikke, hvordan man kan sidde ved computeren, når man er syg. Måske er det bare mig, som der er besværlig, haha.

Håber disse råd kunne hjælpe jer, til en anden gang. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar